A Mastercard 18 éve hívta életre az Év Bankja versenyt, amely az idei évben is több újdonságot tartogat. A szervezők továbbra is fontosnak tartják, hogy a hagyományos banki szolgáltatások mellett olyan területek is bekerüljenek a versenykiírásba, amelyek ugyan nem kapcsolódnak a mindennapi ügymenetbe, ugyanakkor megkerülhetetlenek 2023-ban. Így Az év pénzküldési megoldása, Az év üzleti szegmensnek szóló programja, vagy Az év fiataloknak szóló pénzügyi megoldása mellett várják a pályázatokat Az év CSR kezdeményezése, Az év kiberbiztonsági edukációs kampánya és Az év akvizíciós marketing kampánya kategóriákban is. Idén a pályázók Az év könnyű és kényelmes bankolási élménye kategóriában is megmérettetnek úgy, hogy a zsűri nem csak a digitális, de a bankfióki ügymenetet is figyelembe veszi majd.
A kategóriák győztesének kihirdetése mellett 2024 februárjában, a versenyt lezáró gálán adják át a Mastercard – Az év bankja 2023 fődíjat is, melynek nyerteséről a 7 kategóriában elért eredmények alapján döntenek.
Ebben az évben az alábbi 8 kategóriában hirdetünk eredményt: