Eredmények 2021

A Mastercard – Év Bankja 2021 végeredménye:

Az Év Bankja 2021

1. helyezett: OTP Bank

2. helyezett: Erste Bank

3. helyezett: Gránit Bank


Az Év Bankára

dr. Búza Éva, Garantiqua Hitelgarancia Zrt.


Az év lakossági ajánlata 2021

1. helyezett: CIB Bank

A zsűri értékelése: A CIB Bankot az ECO termékcsalád megvalósítása során az életpálya alapú gondolkodás vezérelte és ennek mentén alakította ki az egyes életszakaszokhoz legjobban illeszkedő szolgáltatásait. A termék egyik legnagyobb erőssége, hogy nem csak rövid távon, egy-egy életszakaszra nyújt jó megoldást, de az ügyfél teljes életútját végigkíséri. Az ECO számlacsomag család jó példa arra, hogy az ügyféligények változása és a testre szabott pénzügyi ajánlatok ma már nem csak összeegyeztethetőek, de vonzó és hosszú távon is fenntartható megoldást is jelenthetnek az ügyfelek számára.

2. helyezett: Raiffeisen Bank

3. helyezett: Gránit Bank


Az év mobilbanki megoldása 2021

1. helyezett: OTP Bank

A zsűri értékelésében kiemelte az OTP alkalmazása mögötti emberarcú, ügyfélközpontú gondolkodásmódot és azt az integrált designt, amely idén egyértelműen első helyet érdemel a versenyben. Az OTP Bank ügyfelei az alkalmazással egy teljes ökoszisztémát tarthatnak a kezükben, ami a napi pénzügyi szolgáltatások széles palettája mellett számos plusz szolgáltatást is elérhetővé tesz a felhasználók számára.

2. helyezett: Erste Bank

3. helyezett: Gránit Bank


Az év UX megoldása 2021

1. helyezett: Gránit Bank és OTP Bank megosztva

A zsűri értékelése: A Gránit Bank online lakáshitel igénylés és lakáshitelmixe, illetve az OTP Selfie számlanyitás mobilalkalmazáson keresztül egyaránt olyan innovációt jelentenek, amelyek ügyfélközpontú gondolkodásukkal teszik egyszerűbbé a hétköznapi bankolást. A zsűri a Gránit Bank pályázata kapcsán kiemelte a termék emberközeli, barátságos kialakítását, amely lényegre törő, látványos eszközökkel, könnyen érthető tájékoztatás mellett vezeti végig az ügyfelet a lakáshitel igénylés komplex, sokszor rideg és nehezen értelmezhető folyamatain. Az OTP Bank selfie számlanyitás megoldása egy alapvető, mégis sokszor bonyolult banki ügyintézést tesz egyszerűvé magas ügyfélélmény mellett. Mindezt ráadásul úgy teszi, hogy kiaknázza a multi-channel megoldásokban rejlő lehetőséget, így nagyobb szabadságot ad ügyfeleinek, hogy a számukra legegyszerűbben kezelhető eszközön nyissanak bankszámlát.

2. helyezett: CIB Bank

3. helyezett: Erste Bank


Az év vállalati termék és szolgáltatás innovációja 2021

1. helyezett: Budapest Bank

A zsűri értékelése: A Budapest Pénzügyi Asszisztens nem csak a vállalkozók, hanem a könyvelők számára is lényegesen egyszerűbb és gördülékenyebb munkavégzést tesz lehetővé, ráadásul megfelel a NAV elvárásainak is. A BUPA az első olyan nyílt bankolásra épülő pénzügyi asszisztens a piacon, amely – a bankszámlával összekötve – lehetővé teszi, hogy egy beérkező számla kiegyenlítéséhez ne legyen szükség az adatok másolására, hanem a tranzakciók ugyanezen a felületen azonnal elindíthatók legyenek. Az alkalmazás izgalmas innovációt jelent, ráadásul a gyakorlatban is jól működik. Érdemi segítséget nyújt a vállalkozók számára, elsősorban a kisvállalkozói szegmens tudja jól hasznosítani a mindennapokban. 

2. helyezett: UniCredit Bank

3. helyezett: OTP Bank


Az év társadalmi kezdeményezése 2021

1. helyezett: Erste Bank

A zsűri értékelése: A pénzügyi ismeretek hiánya olyan társadalmi probléma, amely összefügg az alacsony társadalmi státusszal. Az Erste Social Banking hátrányos helyzetű fiataloknak segít a pénzügyi alapismeretek elsajátításában, ezzel egy teljes generációnak nyújt kézzelfogható segítséget és esélyt az előrelépésre. A program kapcsán a zsűri külön díjazta annak mély módszertani beágyazottságát mind a koncepció kialakítása, mind az eredmények visszamérése kapcsán. E mellett értékelték, hogy a bank mindezt 7 civil szervezet szakértői segítségével hajtotta végre, ezzel is biztosítva az Erste Social Banking hosszútávú fenntarthatóságát.

2. helyezett: Budapest Bank

3. helyezett: Takarék Bank


Az év fenntartható bankja 2021

1. helyezett: OTP Bank

A zsűri értékelése: Az OTP Bank első helyezése kapcsán a zsűri kiemelte, hogy a bank az összes vizsgált szempont mentén egyenletesen jó teljesítményt nyújtott. Ide tartozik például a bank példaértékű szemléletmódja, amelyet számos területen igyekszik átültetni a gyakorlatba. A termékfejlesztései kapcsán fontos szempont az etikus és fair alapelvek követése, amelyet a bank transzparens, mérhető módon is ellenőrizhetővé, utánkövethetővé tett. A fenntarthatóság kérdésére az OTP nem csak felelős pénzügyi szolgáltatóként, de felelős munkáltatóként és társadalmi szereplőként is tekint.

2. helyezett: K&H Bank

3. helyezett: Erste Bank és Gránit Bank megosztva


Az év kártyadesignja 2021

1. helyezett: Takarékbank

A zsűri értékelése: A Takarékbank 2020-ban újította meg kártya portfólióját, amelyet egyúttal ki is bővítettek: ennek a folyamatnak lett az egyik legmeghatározóbb darabja a Business Gold kártya, melyet Rigó Krisztina grafikus készített. A zsűri értékelte a kivitelezés minőségét, és hogy azon úgy köszönnek vissza a brand elemei, hogy a végeredmény egyszerre lett karakteres és ugyanakkor letisztult. Külön kiemelték, hogy a kártya megjelenése és esztétikuma egyaránt jól illeszkedik a vállalkozói, üzleti ügyfélcsoporthoz, akik nap mint nap használják azt.

2. helyezett: MKB Bank

3. helyezett: Budapest Bank


Az év marketingkommunikációs kampánya 2021

1. helyezett: OTP Bank

A zsűri értékelése: Az OTP bank 2020 őszén újította meg internetes és mobilbanki szolgáltatását. A megújult szolgáltatások eléréséhez a felhasználóknak a meglévő helyett új applikációt kellett letölteniük, és ehhez új szerződés megkötésére is szükség volt. A bank marketing csapatának ez komoly kihívást jelentett, amelyhez célcsoport elemzéssel, kreatív gondolkodással és innovatív marketing ötletekkel közelítettek. A zsűri e mellett külön értékelte, hogy a marketing csapat a teljes kampány során figyelt a márkaértékek illeszkedésére, és a mellett, hogy a nehéz feladathoz új eszközöket is kerestek, a kampány minden egyes eleme következetesen átgondolt maradt.

2. helyezett: Erste Bank

3. helyezett: K&H Bank