Eredmények 2009

A nyertesek nevére kattintva megtekinthetők a pályázati anyagok is.

MasterCard – Az év bankja 2009

1. OTP Bank

Az OTP Bank a legnagyobb, kiemelkedő stabilitású hazai bank, amely állami dotáció nélkül tud Európában kiugróan magas, 15% feletti tőkemegfelelési rátát felmutatni. A Bank hasonló biztonságot nyújt közel 4,7 millió hazai lakossági ügyfelének, többek között fizetési nehézség esetén a megújított adósvédelmi programjával, állami segítség gyors közvetítésével, fedezet tekintetében gyakorolt toleranciájával, illetve a tőke-, hozamgaranciás, és a hűséget is jutalmazó megtakarítási konstrukcióival.

2. Erste Bank

2008-2009 során a nehéz gazdasági környezet ellenére az Erste Bank 12,8 százalékra növelte lakossági hitelpiaci részesedését, ezzel stabilan a 2. helyet foglalva el a piacon. A bank számos új hitel- és megtakarítási terméket vezetett be (Wizz Air co-branded hitelkártya, Erste BetétPáros Megtakarítás), amivel jelentősen növelte ügyfélszámát. A válság okozta nehézségek megkönnyítése érdekében pedig a bank többféle terméket és szolgáltatást is bevezetett bajbajutott ügyfelei megsegítésére.

3. FHB Bank

Az önerőből, “zöld mezősen” felépített FHB Kereskedelmi Bank a lakossági és vállalati szolgáltatások teljes körét nyújtja úgy, hogy az FHB Bankcsoport folyamatosan:

  • fejleszti termékválasztékát
  • bővíti ügyfélkörét
  • őrzi portfoliója kiváló minőségét
  • növeli ismertségét -javítja üzleti eredményét.

A válságban jelentősen fokozta vállalati oldalon az aktivitását (hitelezésben is) és olyan innovatív terméket vezetett be, mint a Lojalitás Program, a Bónusz Standard számla, a MobilFizetés és az Ügyféltámogatói Progam.


MasterCard – Az év leginnovatívabb bankja 2009

1. Budapest Bank „WebStart” terméke

A Budapest Bank a mikrovállalkozások megerősödését is segíti, így számos innovatív terméket indított e szegmens számára. Legutóbbi újítása a Webstart számlacsomag, mely a kedvező számlavezetési ajánlaton túl díjmentes weboldal elkészítését is nyújtja a vállalkozóknak. A weboldal szolgáltatás magában foglalja a vállalkozás honlapjának kialakítását, egy év időtartamra tárhely biztosítását, a honlap üzemeltetését, a domainnév bejegyzését és a Google statisztikai rendszerébe való regisztrációját.

2. FHB Bank „MobilFizetés” terméke

MobilFizetés SMS-képes mobiltelefonjával a Pannon vagy T-Mobile ügyfél az elfogadóhelyeken terméket, szolgáltatást vásárolhat, egymás között pénzt küldhetnek, fogadhatnak, befizethet sárga csekket, a csoportos beszedés mintájára, de SMS-ben érkező beszedő üzenet jóváhagyásával pedig kiegyenlítheti közüzemi számláját a bankszámlájáról. A MobilFizetés műveletek elszámolása valós időben történik a hét minden napjának 24 órájában, a tranzakció azonnal megjelenik a kedvezményezett bankszámláján!

3. MKB Bank „NetBANKár” terméke

NetBANKárunk megtakarítást, tudatos háztartási pénzügyi tervezést segítő, ingyenes funkcióval bővült. Kategorizálja, vizuálisan megjeleníti a bevételeket, kiadásokat, kártyás, készpénzes költéseket az ügyfél választása szerint. Előre besorolja a tranzakciók 90%-át, tanul a korábbi tételek kézi kategorizálásából. Megadható költségkeret, SMS figyelmeztetéssel túllépésről. Kipróbálható az MKB NetBANKár élő demójában, illetve további információ érhető el a www.mkb.hu/szemelyespenzugyek címen.


MasterCard – Az év bankára 2009

Gyuris Dániel, az FHB Jelzálogbank vezérigazgatója.

Gyuris Dániel az FHB Jelzálogbank Nyrt. vezérigazgatója, 1999. januárja óta. A Gödöllői Agártudomány Egyetemen 1984-ben, a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetemen 1996-ban szerzett diplomát. 1988. és 1991. között a Vegyesipari Szövetkezetben elnökhelyettes. 1991-1992-ben az Agrobank Rt.-nél osztályvezető, majd az Inter-Európa Bank Rt. főosztályvezetője, illetve területi igazgatója volt.


MasterCard – Az év ifjú bankára 2009

1. Sztanó Imre, az Erste Bank lakossági üzletágának vezetője.

Sztanó Imre (34) 2007 áprilisa óta az Erste Bank lakossági üzletágának vezetője, igazgatósági tag. 12 éves Erste Banknál töltött pályafutása során kulcsszereplője volt a Postabank felvásárlási projektnek, és a nevéhez fűződik a Magyar Postával kötött stratégiai együttműködés megújítása. Vezetése alatt a bank lakossági hiteleinek volumene 30 százalékkal, betétállománya évente 20 százalékkal növekedett. A bajbajutott hitelesek megsegítésére kidolgozott banki konstrukciókat is ő vezette be.

2. Dr. Ákos Tamás, az MKB Bank ügyvezető igazgatója.

Dr. Ákos Tamás (32), az MKB Bank ügyvezető igazgatója „felrajzolta” a bankot a hazai retail-térképre. Kemény start: közgazdaságtudományi és jogi egyetem párhuzamos teljesítése mellett banki call-center gyakorlat. Nemzetközi kitekintés: 5 év McKinsey tanácsadás különböző iparágakban és kontinenseken. Az MKB fiatal, dinamikus csapatának irányításával: 10% fölötti piacrész az új hitelezésben, befektetési alapok piacrészének 1%-ról 5%-ra emelése, ügyfélszám és bevételek megduplázása 4 év alatt.

3. Illés Zoltán, az OTP Bank Lakossági Igazgatóságának ügyvezető igazgatója

Illés Zoltán 36 éves, 2006 óta dolgozik az OTP Bankban. A Lakossági Igazgatóság ügyvezető igazgatójaként felel a bank valamennyi lakossági szolgáltatásáért. Emellett az OTP Lakáslízing elnöke és a bank oroszországi leánybankjának lakossági üzletágáért felelős igazgatósági tagja. Jelentős szerepe van a minden életszituációra kiterjedő, komplex adósvédelmi program kialakításában, amely az állam által kidolgozottnál jóval szélesebb kör számára elérhető, ill. hatékonyan kezeli a jelen gazdasági helyzetet.


MasterCard – Az év lakossági számlacsomag terméke 2009

1. Citibank Nullaforintos számla

A bank új számlanyitó ügyfeleinek száma duplájára nőtt a Nullaforintos számla bevezetése óta, az új nyitások kétharmada Nullaforintos bankszámla. Minden hazai forinttranzakció ingyenes . A Nullaforintos számlát Takarék Plus számlával bővítették, az MNB alapkamatát követő magas látra szóló kamattal A termék 0,5% készpénz-visszatérítést biztosít a 10 ezer Ft-ot meghaladó betéti kártyás vásárlások után. Kártyás vásárlás esetén 3-50% kedvezményben részesül az ügyfél a Magyar Kedvezményhálózatban. A Citibank Online új funkciókkal, megnövelt biztonsággal és modernebb megjelenéssel egészült ki.

2. Budapest Bank „Kedvezmény Folyószámlacsomag”

A Budapest Bank egyik legkedveltebb csomagja a Kedvezmény Folyószámlacsomag. Igénybevételéhez csupán a minimálbérnek megfelelő jövedelemmel kell rendelkezni. A lényeg az egyszerűség, átláthatóság és praktikusság: nincs számlavezetési díj, azaz nincs havi fix költsége az ügyfélnek, ráadásul a díjmentes csoportos beszedési megbízások megadásával az utalás költségeitől is mentesülhet. A csomaghoz további kedvezményként havi 2 díjmentes Budapest Bank ATM készpénzfelvétel tartozik.

3. Takarékbank „GYORSÍTÁS” terméke

A GYORSÍTÁS számlacsomag 2008 májusa óta érhető el a TakarékPontokban. Azokra a 18-27 évesekre szabtuk, akik szeretik neten is intézni pénzügyeiket. A 149 forintos számlacsomag havi díja tartalmazza az internetbank havi díját, valamint a kártya első éves díját. 2009 augusztusában a számlacsomaghoz egy egyedi világító-fluoreszkáló Maestro kártyát vezettünk be, ezzel is igazodva a fiatal célcsoport mai igényeihez. A számlacsomag hatalmas sikerét alátámasztja a múlt havi termékeladási statisztika.


Axel Springer Megyei Napilapok – Az év lakossági hitelterméke 2009

1. CIB Bank „Megoldás Hitel” terméke

Megoldás Hitel – csak együtt működünk
Könnyített feltételű hiteltermék a CIB Banktól. A többi bankhoz hasonlóan a CIB Banknak is voltak átmeneti fizetési nehézségekkel küzdő ügyfelei, számuk azonban január óta számottevően megemelkedett. Az ő igényeiknek megfelelően alakítottuk ki a Megoldás Hitelt, amely 1, 2 vagy 3 éves könnyített időszakot biztosít az igénylőnek. A fizetési kötelezettség mértéke a kölcsönszerződés szerinti utolsó kamatperiódusban esedékes forint vagy deviza havi fizetési kötelezettség 75%, 50% vagy 25%-a, de legalább 10 000 forint lehet. A könnyített periódus kezdetétől kockázati felár kerül felszámításra, amely az egyedi kockázati elbírálástól függően 0,5% és 2% között mozog. Minden ügyfelünk igénybe veheti a könnyítést, akinek nálunk ingatlanfedezetes hitele van, függetlenül attól, hogy késedelembe esett-e, vagy sem.

2. Budapest Bank „FŐGÁZ hitelkártya” terméke.

A co-branded kártyák piacvezetője különleges kedvezményekkel járó hitelkártyával bővítette kínálatát, mely segít a háztartások költségeinek csökkentésében. A Budapest Bank–FŐGÁZ dombornyomott Mastercard hitelkártyával minden Főgáz számla összegéből 6 %, az összes hazai és külföldi hitelkártyás vásárlás után, illetve csoportos beszedési megbízás esetén további 1-1 % takarítható meg. A kedvezmény a kártya teljes élettartama alatt jár, személyre szabott hitelkerete bármire felhasználható.

3. K&H Bank „Szenzációs forinthitel” terméke

Az újdonságnak számító K&H szenzációs forinthitel lényege, hogy a deviza alapú hitelekhez hasonló törlesztőrészletet biztosít deviza árfolyamkockázat nélkül. A kedvező törlesztőrészletek kialakításához megelőlegezzük a várhatóan csökkentő forint kamatszintet, amit eltolt visszafizetési ütemezéssel teszünk még vonzóbbá. Az így kalkulált forint törlesztőrészletek előre jól kiszámíthatóak az ügyfelek részére. A termék tartalmazza korábbi újításainkat is, így a csak kamatos törlesztést.


Világgazdaság – Az év lakossági megtakarítási terméke 2009.

1. Raiffeisen Bank „Előrekamatozó Betét” terméke

Magyarországon egyedülálló megtakarítási lehetőséget kínál a Raiffeisen Bank a Raiffeisen Előrekamatozó Betéttel, mely a piaci gyakorlattól eltérően nem a futamidő végén, hanem már a betétlekötés napján kifizeti a kamatot. Így az ügyfeleknek nem kell megvárniuk a lekötés végét, hogy a kamatokat saját céljaikra felhasználják, növeljék megtakarításaikat, újra befektessék vagy éppen aktuális kiadásaikat fedezzék a kamat összegével.

2. OTP Bank „OTP Profi Betét” terméke

A 18 havi OTP Profit Betét 4 kiemelkedő kamatot biztosító betétlekötési termék forintban és euróban. Már a betétgyűjtési időszakban magas, évi 8% kamatot biztosít forint, ill. 3%-ot euró betét esetén. A termékkel ügyfeleink a tőkegarancián túl, 10%-os biztos éves kamat mellett részesedhetnek a BUX index növekedéséből. Ennek köszönhetően a betétlekötési időszakban elérhető maximális kamat évi 18% forint betétnél és 10% euró betétnél, amely magas garantált alapkamatból plusz prémium kamatból áll.

3. MKB Bank „IV. kötvénnyel kombinált betét” terméke

Az MKB IV. Kötvénnyel kombinált betét átlátható és biztonságos befektetés: rövidtávon kiemelt fix hozam a betétre, középtávon rendszeres, magas kamat a kötvényre a változó pénzpiaci feltételek követésével. Minimum 200 000 Ft egyenlő arányú, egyidejű elhelyezése 3 vagy 6 hónapos lakossági forint lekötött betétben és MKB IV. Kötvényben. Betét: 11,55% EBKM (éves kamatláb: 11,39%). Kötvény: éves kamat, negyedéves átárazódással, mindenkori 3 havi BUBOR + 1% kamatfelár (lejárat: 2011. 12. 09.)


MasterCard – Az év társadalmilag felelős bankja 2009

1. MKB Bank

Hosszú ideje követett filozófiánkat – „Értéket őrzünk, értéket teremtünk” – tartjuk szem előtt CSR-tevékenységünk során, miután idejekorán felismertük: a hatékony és prudens működésen túl érintettjeink egyre inkább a fenntartható fejlődés elveit követő, társadalmilag felelős magatartást várják el tőlünk. CSR-politikánk támogatási részének alapirányait idestova másfél évtizede határoztuk meg: máig a hátrányos helyzetű gyermekek és fiatalok segítését (MKB Ösztöndíj), a sport (MKB Veszprém, MKB-Euroleasing Sopron, kajak-kenu), a zenekultúra (Liszt Ferenc Kamarazenekar) és a képzőművészet (Szépművészeti Múzeum, vidéki tárlatok) támogatását tekintjük legfőbb céljainknak, kiszámíthatóságra és hosszú távú fenntarthatóságra törekedve partneri együttműködéseinkben. Célkeresztünkben a következők álltak 2009-ben:

  • a társadalmi felelősségvállalási tevékenység irányítási rendszerének, szervezeti kultúrájának megteremtése az eddigi tapasztalatok és eredmények, továbbá az előttünk álló lehetőségek adta keretrendszerben;
  • a felelős működés elemeinek szerves integrációja a bank mindennapjaiba;
  • a Global Reporting Initiative (GRI) standardjainak megfelelő fenntarthatósági adatbázis kialakítása.

Mindezek kézzelfogható megnyilvánulásaként első ízben adtunk ki – a GRI által kidolgozott nemzetközi jelentéstételi keretrendszer alapján elkészített – fenntarthatósági jelentést. Miközben elismert támogatási és adományozási tevékenységünk a jövőben is meghatározó eleme marad felelős működésünknek, a természeti környezetünk védelme érdekében kifejtett erőfeszítéseink minden korábbinál hangsúlyosabbá válnak. Ennek érdekében fokozottabb figyelmet fordítunk a belső párbeszéd elmélyítésére, a bank belső energiáinak mozgósítására társadalmi felelősségvállalási tevékenységeink továbbcsiszolása és végrehajtása érdekében. Nem kisebb célt tűztünk ki magunk elé, mint hogy középtávon elismerten a pénzügyi szektor társadalmi felelősségvállalásban egyik leginkább példamutató pénzintézetévé váljunk.

2. Citibank

Folytatjuk hosszú távú pénzügyi oktatási programjainkat, melyeknek célja, hogy általános iskolai diákok és egyetemi hallgatók számára elérhetővé tegyük a korszerű tananyagokat és az innovatív oktatási stratégiákat, melyek bővítik a fiatalok ismereteit és fejlesztik képességeiket. E programok megvalósításában partnereink a Junior Achievement Magyarország és a Corvinus Egyetem. A citibankos önkéntes dolgozók előadásokkal, tanácsadással folyamatosan részt vesznek a programokban. Folytatjuk a NESsT-Citi Társadalmi Vállalkozások Versenypályázatát.

Célunk, hogy civilszervezeteknek nyújtsunk segítséget saját vállalkozásaik beindításában, amelyek bevételeiből a szervezetek hosszú távon fenn tudják magukat tartani, és társadalmi célkitűzéseiket is meg tudják valósítani. A NESsT és a Citibank támogatása nem csak anyagi támogatást jelent, hanem szakmai képzéssorozatot, üzleti tanácsadást is. Az idei programban 25 civilszervezet vesz részt, van közöttük szlovák és cseh is, a 3 legjobb üzleti tervet elkészítő társadalmi vállalkozás egyenként 10 ezer dollár pénzjutalmat is nyer.

Ez a program jó példája az üzleti és a non-profit szektor közötti hatékony együttműködésnek, amely mindkét fél érdekeit szolgálja. Egyrészt, fontos üzenete az üzleti szféra számára, hogy a partnerség, a hosszú távú együttműködés és az aktív részvétel hozza meg igazán egy CSR befektetés gyümölcsét. Másrészt, bizonyítja, hogy a társadalmi vállalkozások számára létfontosságú az üzleti szemlélet és a társadalmi célkitűzések összeegyeztetése, és egy nyereségesen működő társadalmi vállalkozás beindítása, mivel így csökkenthetik az egyre szűkösebb állami forrásoktól való függésüket és javíthatják pénzügyi fenntarthatóságukat. Tovább építjük a környezetvédelmi tudatosságot ügyfeleink körében azáltal, hogy folytatjuk Ültessünk fákat a jövőért programunkat, melynek keretében minden, elektronikus bankszámlakivonatra áttérő ügyfelünk nevében elültetünk egy facsemetét.

3. Erste Bank

Erste Pénzügyi Ismeretek Fiataloknak (EPIF) A 2009-es év egyértelműen a pénzügyi válság éve, a rendkívüli gazdasági környezet negatív társadalmi hatásait talán még fel sem lehet mérni pontosan. Az Erste Bank Hungary a hazai bankok közül elsőként vezetett be olyan intézkedéseket, amelyek a bajba jutott ügyfelek megsegítését szolgálják. A bank hosszabb távon is hozzá kíván járulni a válság negatív hatásainak tompításához, illetve a hasonló helyzetek sikeres kivédéséhez, ezért Erste Pénzügyi Ismeretek Fiataloknak néven országos oktatási programsorozatot indított tavasszal.

A pénzügyi válság is bizonyítja, hogy a megelőzés érdekében világszerte szükség van a pénzügyi kultúra fejlesztésére. Az Erste Bank Hungary Nyrt. a maga eszközeivel járul hozzá ehhez a misszióhoz, ezért is indította el országos oktatási programját. A bank az egyik legjelentősebb magyarországi lakossági pénzügyi szolgáltatóként kötelességének érzi, hogy „gondoskodó bankként” jó példát mutatva élen járjon a pénzügyi ismeretek terjesztésében. Korábban ezt számos pénzügyi tanulmányi verseny támogatásán keresztül tette, most viszont aktívan is közreműködik az ismeretanyag átadásában.

A bank munkatársai egy, a 10-16 éves korosztály számára összeállított prezentáció keretében beszélnek a diákoknak az alapvető pénzügyi ismeretekről. Arról például, hogy mi is a bankkártya, mi a megtakarítás és a hitel, mi a diákhitel és mi a nyugdíj-előtakarékosság. Az alapfogalmakon kívül egy-egy ilyen óra keretében arról is beszélgetnek a gyerekekkel, hogy mire kell odafigyelni egy pénzügyi döntésnél. A Magyar Nemzeti Bank által is jóváhagyott, kifejezetten a korosztály igényeinek és képességeinek megfelelően összeállított „tananyagot” teszt jelleggel – a bank egyik fő támogatott intézményében – a kecskeméti SOS Gyermekfaluban mutatták be elsőként, majd az ország két nagyvárosában, Szegeden és Székesfehérvárott folytatódott a program kísérleti fázisa, ahol szeptembertől közel 100 óra megtartása vár a “tanárokra”.


Metropol – A válságot legjobban kezelő bank 2009

1. OTP Bank

Az OTP Bank a lakossági hiteladósok törlesztési problémájának enyhítésére, minden életszituációra kiterjedő komplex adósvédelmi programot indított 2008-ban, amely keretében pl. a törlesztő részlet csökkenthető, akár 10.000 Ft-ra, meghosszabbítható a futamidő vagy 24 havi türelmi idő igényelhető. Az egyes eszközök banki díjmentes szerződésmódosítás keretében kombinálhatók is. Emellett bank a piacon elsőként tette elérhetővé az áthidaló hitelt és nagyfokú toleranciával jár el a fedezet érvényesítés terén.

2. Erste Bank

Az Erste Bank 2008 novemberétől az elsők között vezette be a devizahitel adósok helyzetét megkönnyítő közös banki feltételrendszert, majd ezt követően 2009 áprilisától az egyedi igényeket jobban figyelembe vevő speciális programcsomagot hozott létre bajbajutott ügyfelei megsegítésére. A bank ennek keretében törlesztési védelem biztosítást, futamidő, illetve türelmi idő hosszabbítást, ingyenes számlavezetést, vagy törlesztéskönnyítő hitelkártyát ajánl fizetési nehézségekkel küzdő ügyfeleinek.

3. MKB Bank

Az MKB Bank nem a válságot, hanem az ügyfelek válsággal kapcsolatban felmerült problémáit kezeli: Elsőként korlátoztuk a devizahitelezést, megállítva a CHF alapú hitelek befogadását; csatlakoztunk a kormány fizetési könnyítések bevezetéséről szóló megállapodásához; az ügyfelek jövedelmi, vagyoni helyzetéhez igazodó, teljeskörű mentőcsomagot dolgoztunk ki; átstrukturálások gyors és hatékony kezelése érdekében hálózati koordinátori rendszert és belső szakértői munkacsoportot hoztunk létre.