A versenyről

A verseny 9 kategóriájában szakmai zsűri szavaz, míg a fő kategória győztesét az ezekben elért eredmények határozzák meg.

Az idei programban fókuszba kerül az ügyfélmegtartás, a mesterséges intelligencia alkalmazása, valamint a kereskedői együttműködések szerepe is.

Kategóriák:

2025-ben a bankok a következő három szegmensben és ezeken belül összesen 9 kategóriában mérhetik össze teljesítményüket:

Daily Banking:

  1. Az év lakossági ajánlata

Az év lakossági ajánlata kategóriában olyan pályázatokat várunk, amelyek egy kiválasztott lakossági szegmens számára kínálnak vonzó, akvizíciós célú értékajánlatot. A pályázatok elsősorban elsődleges bankoláshoz vagy számlavezetéshez kapcsolódó szolgáltatásokat mutatnak be, amelyeket kiegészíthet megtakarítási vagy hitelajánlat is. A kategóriával célunk ösztönözni és elismerni a számlanyitást célzó- és az innovatív, új megközelítéseket alkalmazó megoldásokat, amelyek látványos üzleti eredményeket hoznak az adott pénzintézet számára a lakossági szegmensben.

  1. Az év vállalati ajánlata

Ebben a kategóriában olyan pályázatokat várunk, amelyek innovatív, ügyfélközpontú termékeket, szolgáltatásokat vagy ezek kombinációját kínálják mikro-, kis-, közép- vagy nagyvállalatok számára. A díj célja, hogy elismerje azokat a programokat, amelyek valódi üzleti eredményeket értek el, és hozzájárultak a szegmens fejlődéséhez.

  1. Az év ügyfélmegtartó programja

Az év ügyfélmegtartó programja kategóriában olyan pályázatokat keresünk, amelyek az ügyfél-életút különböző szakaszaiban – az akvizíciótól kezdve a használatösztönzésen át a hosszú távú lojalitás kialakításáig – erősítik az ügyfélkapcsolatok minőségét. Kiemelt szerepet kapnak az értéknövelő szolgáltatások, illetve az upsell, amelyek nemcsak javítják az élményt, hanem hozzájárulnak a lojalitás, az egyéni érték és az ügyfél-élettartam növeléséhez. Az optimális program valós idejű adatokra épít, és képes időben felismerni a változó elvárásokat, amelyekre célzott ajánlatokkal vagy aktivizáló kampányokkal reagál. A kategóriában komplex, stratégiai szinten megtervezett, programjellegű keretrendszereket várunk, amelyek fókuszáltan támogatják az ügyfélállomány megtartását és aktiválását.

Innovation:

  1. Az év kiberbiztonsági programja

A díj célja, hogy elismerje azokat a magyarországi pénzintézeteket, amelyek élen járnak a digitális pénzügyi tér biztonságának fejlesztésében – nemcsak technológiai, hanem komplex, emberközpontú megközelítésük révén is. Olyan intézményeket díjazunk, amelyek átfogó, hosszú távon fenntartható biztonsági programokat működtetnek, ahol a kiberbiztonság nem elkülönült technikai feladat, hanem a stratégia, szervezeti kultúra és társadalmi felelősségvállalás szerves része.

  1. Az év mesterséges intelligencia alapú innovációja

Ez a kategória azon pénzintézetek elismerését szolgálja, amelyek kiemelkedő módon integrálták a mesterséges intelligenciát üzleti folyamataikba vagy sikerrel alkalmazták belső működésük hatékonyságának növelésére – olyan módon, hogy az jelentős hatással volt a felhasználói élményre is. Olyan innovatív megoldásokat várunk, amelyek bemutatják, miként járul hozzá az AI a banki szolgáltatások megújításához.

  1. Az év könnyű és kényelmes bankolási élménye

Ebben a kategóriában azoknak a pénzintézeteknek a pályázatát várjuk, amelyek kiemelkedő megoldást kínálnak a gördülékeny, gyors és felhasználóbarát banki élmény terén. A nevezett szolgáltatások jelentősen növelik az ügyfélelégedettséget és a kényelmet, különösen innovatív technológiák, egyszerűsített folyamatok és ügyfélcentrikus működés révén.

Beyond Banking:

  1. Az év marketingkommunikációs kampánya

Az év marketingkommunikációs kampánya kategóriában olyan megvalósított kampányötleteket keresünk, melyeknek újító szemlélete és innovatív megoldása kimagasló a pénzügyi szektorban, és emellett a legjobb választ adták az üzleti kihívásra.

  1. Az év CSR programja

Olyan eredeti ötleten alapuló és megvalósult programok bemutatását várjuk, amellyel a pályázó 2025-ben a magyar társadalom szerves és támogató részesévé vált. A hatékonyság mellett figyelembe vette az általa választott téma sajátosságait, nehézségeit, problémáit, és ezekre hosszútávon is hatással tud lenni kezdeményezésével. A társadalmi ügy témáját illetően a kiírás nem tartalmaz kikötést, így bármely társadalmi téma és ügy kapcsán nyújtható be pályázat. Kikötés azonban, hogy átfogó társadalmi felelősségvállalási stratégia helyett olyan kezdeményezéssel, kampánnyal, akcióval lehet pályázni, amely egy konkrét társadalmi téma vagy ügy megszólítása céljából valósult meg magyarországi célközönséggel és Magyarországon kifejtett hatással.

  1. A fizetés új dimenziói

A pénzügyi, kereskedői, üzleti szektorok együttműködése ma kulcsfontosságú, az ügyféligények kiszolgálása és a piac fejlődése szempontjából. A kényelmes, testre szabott vásárlói élmény; a szegmentált, releváns ajánlatok; a kereskedelmi folyamtokba ágyazódó pénzügyi megoldások; az új dimenziókat megnyitó elfogadói szolgáltatások; a mélyebb ügyfélkapcsolatok elengedhetetlenek a legjobb ügyfélkiszolgálás érdekében. A díj célja, hogy elismerje azokat a kiemelkedő banki és üzleti partnereik között létrejött együttműködéseket, amelyek valódi értéket hoztak létre a vásárlók, az üzlet és a piac számára. A fizetés új dimenziói díjra olyan – egy bank és egy üzleti partnere által – közösen megvalósított termékek és szolgáltatások nevezhetők, amelyek egyértelműen mutatják a két fél stratégiai együttműködését, és a vásárlók felé történő értékteremtést, legyen szó: közös pénzügyi megoldásról, digitális szolgáltatásról, egyedi vásárlói élményt nyújtó programról.

 

Mastercard – Az év bankja 2025

A kategóriák győztesének kihirdetése mellett 2026. februárjában, a versenyt lezáró gálán adják majd át a Mastercard Az év bankja 2025 fődíjait is, melynek nyerteseiről a szegmensekben elért összeredmények alapján döntenek.