Eredmények 2020

Mastercard – Az év bankja

1. OTP Bank

Az OTP Csoport 2019-ben minden korábbit meghaladó rekord eredményt ért el. Mérlegfőösszege meghaladta a 20e mrd Ft-ot, számviteli adózott eredménye 30%-kal emelkedett. A Csoport tőkeellátottsága és likviditási pozíciója stabil, jövedelmezősége lényegesen meghaladja regionális versenytársai mutatóit. A járvány ellenére a Csoport működőképessége zavartalan maradt, folytatódtak az akvizíciókhoz kötődő integrációs folyamatok. A hagyományos szolgáltatások mellett kiemelkedő volt a bank teljesítménye a hazai támogatott termékek piacán is. Az OTP-nél kötött babaváró szerződések száma a piac közel 45%-át fedi le. A vírushelyzet miatt intenzív edukációt folytattunk az online elérhető termékekről, jelentősen emelkedett a felhasználószám. Folytatódtak a digitális fejlesztések is, amelyekkel még könnyebben és gyorsabban érhetőek el szolgáltatásaink. Három éves előkészítő munkát követően komoly siker az AFR zökkenőmentes bevezetése. Az elsők között kezdtük meg az NHP Hajrá termékek folyósítását.

2. CIB Bank
3. ERSTE Bank


Mastercard – Az év lakossági számlacsomagja

1. K&H Bank

A K&H ifjúsági számlacsomag korosztályonként, teljeskörű megoldást nyújt a fiatalok mindennapi bankolási szükségleteire. Már 6 éves kortól nyújt számlavezetést, amely az aktuális igényekhez igazodva együtt nő fel a gyerekkel. A fiatal generáció tagjai a digitalizált pénzügyi világ szolgáltatásainak stabil felhasználói, így egy bizonyos kor felett biztosítjuk számukra kedvezményesen az érintőkártya, díjmentesen pedig a K&H mobilbank és ebank használatát is, ezáltal megfelelve az ifjúság igényeinek. Egyéb havidíjmentes szolgáltatásaink közé tartozik, hogy a fiatalok a K&H mobiltárcával, Apple Pay szolgáltatással már a legmodernebb formában, akár okostelefonnal is fizethetnek. Csak a mobiljukra van szükségük és nyomon követhetik a tranzakciókat, beállíthatják a vásárlási limitet. A K&H megtakarítási számlával pedig játék a takarékoskodás. A fentiek mellett kiemelten fontos számunkra az ifjabb korosztály pénzügyi tudatosságának fejlesztése, így edukációs videóval is segítjük ügyfeleinket

2. SOPRON Bank

3. MagNet Bank


Mastercard – Az év lakossági megtakarítási terméke

1. ERSTE Bank

Egyszerű utalással választhatnak kockázatvállalási hajlandóságukhoz, a jövőről alkotott elképzeléseikhez illeszkedő befektetést az Erste ügyfelei az Erste Future Befektetési Programban. A bank szakértői csomagokba gyűjtötték a lehetőségeket, így mindenki eldöntheti, melyik befektetésben hisz a legjobban. Az ügyfelek egy online kalkulátor segítségével is választhatnak a megtakarítási termékek közül. A program egyszerű: a befektetésre szánt összeget csak át kell utalni, és a kiválasztott csomag kódját beírni a megjegyzés mezőbe. Az értékpapírszámlára így beérkező összegből automatikusan a választott csomaghoz tartozó befektetési alap kombinációt vásároltuk meg. Egy állandó átutalási megbízás segítségével lehetőség van havonta kisebb összegeket folyamatosan félretenni. Az Erste külön csomagokat kínál az alacsony, a magas vagy a közepes kockázatvállalási hajlandósággal rendelkezőknek, a megtakarítás tervezett időtávja, és a félre tehető összeg szerint.

2. MagNet Bank

3. Budapest Bank


Mastercard – Az év társadalmilag felelős bankja

1. OTP Bank

A 4,2 mrd Ft támogatásból a legnagyobb részt a pénzügyi edukáció és az évente 15e diákot elérő OTP Fáy A. Alapítvány projektjei képviselik: központ-, tananyagfejlesztések, karriersuli, tanárképzés, módszertani újítások, innovatív technológiákkal megújuló képzések és felnőttek oktatása. Célunk, hogy a pénzügyi és gazdasági ismeretek bővítésével erősítsük a családok válságálló-képességét.
Korrekt ügyféltájékoztatás, honlapunkon keresztül elérhető kalkulátorok, útmutatók, banki termékeket és összefüggéseket bemutató, online elérhető edukációs tartalmaink folyamatos fejlesztése a pandémia alatt felértékelődtek. Szemléletformáló, felelős pénzkezelést ösztönző, túlfogyasztás veszélyére felhívó kommunikációs kampányunk milliókat ér el.
Bankunk irányelvei, partnerek szakértelme, és a hosszú távú elkötelezettség a garancia, hogy támogatásaival tényleges hatást érjen el hátrányos helyzetűek és rászorulók megsegítésében (akadálymentesítés, OTP Helyi Érték önkéntes program, Humanitás Alapítvány)

2. GRÁNIT Bank

3. UniCredit Bank


Mastercard – Az év fenntartható bankja

1. GRÁNIT Bank

A GRÁNIT Bank fenntarthatósági stratégiáját a környezet, a társadalom és a gazdaság hármas pillére mentén alakítja, így az olyan elemeket foglal magában, mint a klímavédelem, sokszínűség, digitális és pénzügyi edukáció, átláthatóság, fenntartható termékek és szolgáltatások, etikus üzletmenet.
A Bank digitális innovációinak köszönhetően az online bankszámla- és értékpapírszámla-nyitás 100%-ig papírmentes folyamat, amely jelentősen csökkenti a környezeti terhelést, sőt, a papírmentes működéssel a Bank fennállása óta közel 5000 fa kivágását kerülte el.
Ügyfelei Videóbankon keresztül történt számlanyitással 2017 júliusától 2020 őszéig több mint 45 tonna széndioxid kibocsátását előzték meg. A GRÁNIT Bank Magyarország legkisebb ökológiai lábnyommal rendelkező pénzintézete, hiszen ügyfelei száma alapján a hagyományos banki működésben tíz bankfiókra lenne szüksége a jelenlegi kettő helyett.
Termékpalettáján a zöld termékek száma nemzetközi viszonylatot tekintve is kiemelkedő.

2. K&H Bank

3. CIB Bank


Mastercard – Az év prémium banki szolgáltatása

1. GRÁNIT Bank

A GRÁNIT Bank a folyamatos innovációkkal, kimagasló ügyfélélményt nyújtó, prémium megoldásokkal különbözteti meg magát versenytársaitól. A meglévő szolgáltatások (Apple Pay és GRÁNIT Pay, exkluzív Platinum bankkártya, állampapír vásárlás értékpapírszámla-nyitással VideóBankon) mellé a Bank 2020-ban mobilbanki alkalmazásába telepítette az AFR összes új funkcióját: a másodlagos azonosító rögzítését, a fizetési kérelmet és a QR-kódos fizetést. A hitelügyintézés kényelméért személyes digitális ügyfélfiókban online igényelhető a bababáró hitel és online az NHP Hajrá pre-scoring. A prémium digitális szolgáltatások bővítésére két újabb innovációval készült el a Bank: az okosmobillal befényképezett dokumentumokkal és szelfi videóval történő lakossági számlanyitással és a számlanyitást követően azonnal mobilbanki alkalmazásban digitalizált, fizetésre alkalmas bankkártyával (GRÁNIT Digital kártyaszolgáltatás), amely szolgáltatások kereskedelmi bevezetése – a pilot időszakot követően– október közepéig történik meg.

2. Raiffeisen Bank

3. ERSTE Bank


Mastercard – Az év leginnovatívabb bankja

1. OTP Bank és GRÁNIT Bank

Az OTP SmartBank mobilapplikációt több mint 1 millió, a Simple alkalmazást több mint 1,25 millió ügyfél használja, mindkettő értékelése kiemelkedően pozitív (4,5 feletti), köszönhetően az újításoknak, amelyek közül kiemelkedik a postai csekkek QR kódos fizetésének lehetősége, amelynek népszerűségét jól jellemzi, hogy az utóbbi néhány hónapban négyszeresére nőtt a befizetett csekkek száma. Ugyancsak népszerű a Simple appból elérhető BKK és Volán jegyvásárlás funkciója. 2020-ban megújult a SZÉP kártya app is, amelyben lehetőség van online előlegfizetésre is. Már az első hónapokban több százezren töltötték le. Jelentős újítás a Junior Next alkalmazás is, hiszen a megtakarítási és interaktív költségszimulátor funkciókkal hozzájárulunk a fiatalok pénzügyi tudatosságának fejlesztéséhez. Júliusban már egy szűkebb ügyfélkörnek elérhetővé tettük új internet-és mobilbank alkalmazásunkat is kiadásfigyelő (PFM) és portfóliókimutatás funkcióval.

A GRÁNIT Bank a korábbi évekhez hasonlóan idén is több innovatív szolgáltatást vezetett be. A Bank mobil appja biztosítja az AFR-re épülő szolgáltatások teljes körét: másodlagos számlaazonosító megadása, fizetési kérelem bankok között is, fizetési QR-kód generálás és beolvasás. Újított a hitelezésben is: digitálisan lehet az előszűrést elvégezni és ügyfélfiókból a hitelkérelmet benyújtani a Babaváró és az NHP hitelek kapcsán is. Az állampapír értékesítése Videóbankon keresztül továbbra is unikális. A GRÁNIT Digital kártyaszolgáltatással (digitális kártya) elsőként bővíti meglévő mobilfizetési palettáját, ennek élesítése októberben megtörténik. Szintén pilot időszakban van októberi élesítéssel a mesterséges intelligenciára építő, szelfi alapú számlanyitás, és éles tesztelése zajlik az első hazai teljesen digitális jelzáloghitel előbírálatnak. A Bank ügyfélszolgálata alkalmas a videó-chaten keresztüli teljesen digitális ügyfélkiszolgálásra a személyesség élményével, fióki látogatás nélkül.

2. UniCredit Bank

3. Raiffeisen Bank és CIB Bank


Mastercard – Az év digitális banki szolgáltatása

1. OTP Bank

Az OTP Bank és az OTP Mobil elsőként lépett piacra az azonnali fizetési rendszerre épülő, bankfüggetlen, online és fizikai térben is alkalmazható fizetési megoldásokkal. Az Instant transzfer szolgáltatás, az MNB szabványra épülő, további biztonsági megoldásokkal erősített QR-kód, és okostelefonos tranzakciókra optimalizált deeplink alapú azonnali átutalási szolgáltatás. Ehhez szabadon csatlakozhatnak bankok, kereskedők és fizetési szolgáltatók. Fő előnye, hogy nincs szükség átutalási adatok manuális rögzítésére, a tranzakció végrehajtásához csak a jóváhagyás szükséges. A SimpleBusiness a kártyaelfogadás és az azonnali átutalás előnyeit ötvözi POS terminál telepítése nélkül segítve a kereskedők és egyéb szolgáltatók munkáját, akik szeretnének elektronikus fizetési lehetőséget biztosítani. Az applikáció használatához csupán E2E online szerződéskötésre, kereskedői regisztrációra, és aktív internetkapcsolatra van szükség.

2. GRÁNIT Bank

3. UniCredit Bank


Mastercard – Az év bankára

Becsei András (OTP Jelzálogbank)