Az OTP Bank lett az Év Bankja 2016-ban

Tizenegyedik alkalommal rendezték meg idén a Mastercard – év bankja versenyt

Budapest, 2016. november 22. – Az OTP Bank lett a Mastercard – év bankja 2016 verseny fődíjasa. A pénzintézet nyerte el „Az év legrokonszenvesebb bankja” címet is, amelyet a közönség szavazatai alapján hirdettek ki az ünnepélyes díjátadón, kedden délelőtt.

A Mastercard – év bankja verseny keretében idén kilenc kategóriában indulhattak a Magyarországon lakossági szolgáltatást nyújtó kereskedelmi bankok. Összesen 79 pályázat érkezett 13 pénzintézettől, köztük 10 videó. Az idei kilenc kategóriából hét esetében neves szakemberekből álló zsűri jelölte ki a győztest az indulók közül, a korábbinál részletesebb értékelési rendszer és pontozási irányelv figyelembevételével. Közel hatvan zsűritag vett részt a pályázatok értékelésében, a következő kategóriákban: „Az év bankja”, „Az év leginnovatívabb bankja”, „Az év lakossági számlacsomagja”, „Az év lakossági megtakarítási terméke”, „Az év lakossági hitelterméke”, „Az év lakossági mobil- és online-banki eszköze” és az „Az év társadalmilag felelős bankja. „Az év bankára” címre legméltóbb bankvezért – a hagyományokhoz híven – idén is maguk a bankárok választották meg, míg „Az év legrokonszenvesebb bankja” kategóriáról a közönség döntött, méghozzá a bankok vezetőinek videóüzenetei alapján. A verseny honlapján megjelent videókra több mint tízezer szavazat érkezett.

Eölyüs Endre, a Mastercard Europe igazgatója a verseny kapcsán elmondta:
„A Mastercard – év bankja verseny több mint tízéves magyarországi története során számos innovációval találkoztunk, nyomon követhettük, ahogy folyamatosan változik, fejlődik a szektor. Örömmel mutatjuk be az újdonságokat a közönségnek, és továbbra is fontosnak tartjuk, hogy felhívjuk a figyelmet a bankszektor kimagasló színvonalú szolgáltatásaira.”

„Az év lakossági mobil- és online-banki eszköze” kategóriában idén a CIB Bank lett az első 2016-ban indult mobilalkalmazásával, amely számos funkcióval – például QR kódos regisztrációval, ujjlenyomatos belépéssel és aláírással, grafikus egyenleg-, számla- és kártyatörténettel – segíti az ügyfeleket a gyors és hatékony bankolásban.

A MagNet Bank bizonyult a legjobbnak „Az év lakossági hitelterméke” kategóriában, a Mentor Közösségi Hitellel. A pénzintézet első helyen végzett „Az év társadalmilag felelős bankja” kategóriában is, ezúttal megosztva a díjat az OTP Bankkal – vagyis ebben a kategóriában két első helyezettet hirdettek.

Az egyik legnépszerűbb kategória idén „Az év lakossági megtakarítási terméke” volt, amelyben a K&H Bank lett az első. A nyertes termék, a K&H tervező megtakarítási számla abban segíti a bank ügyfeleit, hogy úgy érjék el megtakarítási céljaikat, hogy közben folyamatosan nyomon tudják követni, hol tartanak azok megvalósításában.

„Az év lakossági számlacsomagja” kategóriában pedig a GRÁNIT Bank végzett az élen, a GRÁNIT Digitális számlacsomag termékével. „Az év leginnovatívabb bankja” díjat szintén a GRÁNIT Bank nyerte idén. A bank üzletpolitikájának kulcseleme az innovációk sorozata, példa ezek közül az online számlanyitás és szerződéskötés tetszőleges helyen és időben, a GRÁNIT eBank, az ingyenes iSMS üzenetek bevezetése, a VideóBank (élő online ügyfélszolgálat) és a GRÁNITPay.

„Az év bankára” címet idén Kovács Antal, az OTP Jelzálogbank igazgatóságának elnöke nyerte el. a Ezzel a díjjal a bankszakma  saját körein belül ismeri el a kiemelkedő teljesítményt, hiszen a kategória győztesét a bankárok választják ki maguk közül.

A Magyarországon működő kereskedelmi bankok versenyén indulni kívánó pénzintézetek a www.evbankja.hu honlapon pályázhattak, illetve a Mastercard által felkért független, szakmai zsűri tagjai is itt értékelhették a szakmai pályázatokat. A versenyen kifejezetten bankkártya termékkel nem lehetett nevezni egyik kategóriában sem, ami garantálja a verseny pártatlan jellegét és az alapító-főtámogató Mastercard kártyatársaságtól való függetlenségét.

Az idei rangsor:

Mastercard – Az év bankja

  1. OTP Bank
  2. ERSTE Bank
  3. GRÁNIT Bank

Mastercard – Az év lakossági számlacsomagja

  1. GRÁNIT Bank
  2. CIB Bank
  3. Raiffeisen Bank

Mastercard – Az év lakossági megtakarítási terméke

  1. K&H Bank
  2. GRÁNIT Bank
  3. UniCredit Bank

Mastercard – Az év lakossági hitelterméke

  1. Magnet Magyar Közösségi Bank
  2. K&H Bank
  3. MKB Bank

Mastercard – Az év leginnovatívabb bankja

  1. Gránit Bank
  2. K&H Bank
  3. OTP Bank

Mastercard – Az év lakossági mobil- és online-banki eszköze

  1. CIB Bank
  2. Gránit Bank
  3. K&H Bank

Mastercard – Az év társadalmilag felelős bankja

  1. MagNet Bank és OTP Bank
  2. Budapest Bank
  3. Raiffeisen Bank

Mastercard – Az év legrokonszenvesebb bankja 2016

  1. OTP Bank
  2. Gránit Bank
  3. CIB Bank

Mastercard – Az év bankára

Kovács Antal (OTP Jelzálogbank)

 

A kategóriák győztesei egy éven át használhatják a „Mastercard – év bankja 2016” emblémát és megnevezést.

Sajtóinformáció:
Kocsis Lajos, lajos.kocsis@localtime.hu +36 30 456 56 56
Nóniusz Anita, anita.noniusz@localtime.hu +36 70 424 7917

A Mastercardról:
Mastercard (NYSE: MA), az egyik globális piacvezető fizetési és technológiai vállalat, mely jelenleg a világ leggyorsabb feldolgozó hálózatát üzemelteti, összekötve fogyasztókat, pénzintézeteket, kereskedőket, kormányokat és üzleti vállalkozásokat több mint 210 országban világszerte. A Mastercard termékei és üzleti megoldásai könnyebbé, kényelmesebbé és biztonságosabbá teszik a mindennapi kereskedelmet, a vásárlást, az utazást, az üzleti tevékenységet valamint a pénzügyek intézését. További információ: www.mastercard.com. Kövessen minket a Twitteren: @mastercardnews, @mastercardhu.