„Nehéz éven van túl a hazai bankrendszer, s bár a hitelezési, jövedelmezőségi adatok a korábban megszokotthoz képest jóval szürkébbek, a válság által támasztott megpróbáltatásokkal szemben ellenállóknak bizonyultak a Magyarországon működő intézmények, helyt álltak az itt dolgozó bankok, pénzügyi vállalkozások“ – hangsúlyozta köszöntőjében Dr. Oszkó Péter pénzügyminiszter, a MasterCard – év bankja 2009. díj idei fővédnöke.
A tavalyi év egyik újdonsága volt, hogy a társadalmi felelősségvállalás területén is megmérettettek a résztvevő pénzintézetek, hiszen ma már egyre többen vallják: a tradicionális piaci értékek mellett a felelős társadalmi magatartás is meghatározó értékmérője egy vállalat tevékenységének. E kategória – talán a gazdasági világválság miatt is – még nagyobb figyelmet kapott 2009-ben. A szervezők legnagyobb örömére a bankok is pozitívan fogadták és üdvözölték ezt a díjat, és számos bank nyújtott be pályázatot ebben a kategóriában idén is.
Idén két új kategóriával tovább gazdagodott a program:
„Az év ifjú bankára“ kategóriában azt a fiatal banki szakembert keresték, aki ifjú kora ellenére egy-egy intézmény, vagy akár az egész szektor szempontjából fontos feladatot látott el, és kiemelkedőt alkotott 2008 – 2009 során.
Ezen felül a MasterCard – év bankja 2009. verseny olyan bankok jelentkezését is várta, melyek a válság magyar gazdaságra és lakosságra gyakorolt hatását hatékonyan tudták enyhíteni.
„A tavalyi MasterCard – év bankja gálán még csak találgathattuk, mi vár ránk a gazdasági világválság miatt. Az idén pedig már reagálunk is rá. A válságot legjobban kezelő bank elnevezés azt gondoljuk, már önmagában is sokat elárul erről az idén debütált, új díjról. Bízunk benne, hogy az új díjak további motivációt jelentenek átfogó programok megvalósítására, továbbvitelére is“ – nyilatkozta Gauder Milán, a MasterCard Europe regionális igazgatója.
MasterCard – év bankja 2009.
A MasterCard – év bankja program a Magyarországon működő kereskedelmi bankok versenye, ahol a hangsúly a hétköznapi ember által igénybevett szolgáltatásokon van. A szakmai zsűri a verseny kilenc kategóriájából hétben szavaz. “Az év társadalmilag felelős bankja” kategóriában egy külön (ezen a területen kompetens) szakemberekből álló zsűri dönt. A MasterCard – az év bankára 2009. díj tulajdonosát a Magyarországon működő bankok vezetői maguk közül, titkos szavazással választották ki.
Az idei rangsor:
MasterCard – Az év bankja 2009.
1. OTP Bank
2. Erste Bank
3. FHB Bank
MasterCard – Az év leginnovatívabb bankja 2009.
1. Budapest Bank
2. FHB Bank
3. MKB Bank
MasterCard – Az év bankára 2009.
Gyuris Dániel, FHB Jelzálogbank
MasterCard – Az év ifjú bankára 2009.
1. Sztanó Imre (Erste Bank)
2. Dr. Ákos Tamás (MKB Bank)
3. Illés Zoltán (OTP Bank)
MasterCard – Az év lakossági számlacsomag terméke 2009.
1. Citibank
2. Budapest Bank
3. Takarékbank
Axel Springer Megyei Napilapok – Az év lakossági hitelterméke 2009.
1. CIB Bank
2. Budapest Bank
3. K&H Bank
Világgazdaság – Az év lakossági megtakarítási terméke 2009.
1. Raiffeisen Bank
2. OTP Bank
3. MKB Bank
MasterCard – Az év társadalmilag felelős bankja 2009.
1. MKB Bank
2. Citibank
3. Erste Bank
Metropol – A válságot legjobban kezelő bank 2009.
1. OTP Bank
2. Erste Bank
3. MKB Bank
Új díj alapítása a pénzügyi kultúra fejlesztéséért
A Magyar Nemzeti Bank kezdeményezésére létrejött Tudatos Pénzügyekért Alapítvány és a MasterCard együttműködéseként új kategóriával bővült a kereskedelmi bankok által elnyerhető “Év bankja” díjak köre. 2010-ben a pályázó intézmények már a “Pénzügyi Kultúra fejlesztése terén legaktívabb bank” címért is versenybe szállhatnak. A pályázóknak a díj alapításának bejelentésétől számítva közel egy év áll rendelkezésükre ahhoz, hogy felkészüljenek e cím elnyerésére. A díj első alkalommal 2010. végén kerül odaítélésre azon kereskedelmi bank számára, amely a pályázati időszakban a legtöbbet tette a lakosság pénzügyi kultúrájának fejlesztéséért.
Az állami, szakmai és civil szervezetek széles körű támogatása mellett 2008. szeptemberében létrejött Tudatos Pénzügyekért Alapítvány kifejezett célja, hogy a pénzügyi kultúra fejlesztése területén elősegítse az érdekeltek közötti párbeszédet.