A tavaly elindított átalakítás sikereit követően idén is újdonságokkal várják a pénzintézetek jelentkezését
Budapest, 2022. június 16. – A Mastercard ma bejelentette, hogy idén is várja a hazai bankok és pénzügyi szolgáltatók jelentkezését a Mastercard – Év Bankja 2022 versenyre. A fizetéstechnológiai cég tavaly teljeskörűen átalakította a programot, ez a folyamat pedig az idei évben is több újdonságot hozott.
„Amikor tavaly, 16 év után úgy döntöttünk, hogy az alapoktól építjük újra a Mastercard – Év Bankja versenyt, a szektort érintő radikális változások inspiráltak minket. Már akkor jól látható volt, hogy az a dinamika, amit a digitalizáció hozott magával, évről-évre olyan változásokat hozott a napi pénzügyekbe, amelyek korábban több év alatt mentek végbe. Ezek alapján pedig nem is volt kérdés, hogy a versenynek is szükségszerűen követnie kell a változásokat” – mondta az idei kiírás kapcsán Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.
A Mastercard továbbra is úgy látja, hogy miközben a bankoknak egyre többet kell tenniük, hogy a növekvő ügyféligények mellett is versenyképes pénzügyi megoldásokkal legyenek jelen a magyar piacon, a napi üzletmenettől távolabb eső területek is egyre fontosabbá válnak. A fenntarthatóságért tett erőfeszítéseket évek óta díjazzák, de a munkavállalókra fókuszáló Az év Employer Branding aktivitása nóvum a verseny történetében.
A bankok idén olyan kategóriákban is pályázhatnak, mint Az év fiataloknak szóló programja, Az év újgenerációs fizetési megoldása, vagy éppen Az év prémium banki aktivitása. A Mastercard elmondása szerint a verseny alapértékei és célkitűzése továbbra sem változott: kiemelni és reflektorfénybe állítani azokat a példaértékű munkát végző szolgáltatókat, akik egyedi, innovatív, magas színvonalú termékekkel, szolgáltatásokkal és kezdeményezésekkel vannak jelen a hazai piacon.
2022-ben a bankok a következő 6 kategóriában mérhetik össze teljesítményüket:
- Az év digitális banki UX megoldása
- Az év fiataloknak szóló programja
- Az év prémium banki aktivitása
- Az év Employer Branding aktivitása
- Az év fenntartható kezdeményezése
- Az év újgenerációs fizetési megoldása
A kategóriák győztesének kihirdetése mellett 2023 februárjában, a versenyt lezáró gálán adják majd át a Mastercard – Az év bankja 2022 fődíjat is, melynek nyerteséről a 6 kategóriában elért eredmények alapján döntenek.
A Mastercard – Év Bankja 2022 kategóriái:
Az év digitális banki UX megoldása
A digitális bankolás kategóriában olyan nevezéseket várunk, amelyek ügyfélközpontúak, sikeresen digitalizálják ügyfeleik pénzügyi életének bizonyos szegmenseit a teljes ügyfélúton keresztül.
Az év fiataloknak szóló programja
Olyan tevékenységek kapcsán várjuk a pályázatokat, amelyek képesek egy adott vagy akár több korosztály speciális és valós igényeire edukatív és kreatív formában reagálni, lehetővé teszik a digitális önkifejezést, adott esetben közösség építő szerepük is van, de mindenképp egyszerűek és könnyen érthetőek.
Bármilyen marketing aktivitással, applikációval, termékkel, szolgáltatással, fizetési megoldással, edukációs vagy közösség építő tevékenységgel lehet pályázni, de előnyt élveznek azok a programok, amelyek a felsoroltakból többet is magukba foglalnak.
Az év prémium banki aktivitása
Keressük azt – a hazai piacon egyedülálló – lakossági prémium banki aktivitást, mely bemutatja a bank 2022-es prémium szegmensben való külső vagy belső értékesítési, illetve termékfejlesztési tevékenységét.
Az év Employer Branding aktivitása
Az elmúlt évek globális eseményei alapjaiban változtatták meg a korábban megszokott munkahelyi folyamatokat és környezetet. A munkáltatók kitettek lettek annak a jelenségnek, hogy a munkaerőpiacon keresleti helyzet alakult ki. A bankszektorban – hasonlóan más iparágakhoz – kiemelten fontossá vált a meglévő munkaerő megtartása, a kollégák lojalitásának erősítése, valamint az új munkaerő bevonzása. Az év (banki) Employer Branding aktivitása kategóriában azokat a programokat, kampányokat és kezdeményezéseket keressük, amelyek segítenek a bank vonzó munkahelyi image kialakításában, a kollégák megtartásában, a hybrid munkakörnyezet kihívásainak leküzdésében, valamint az új munkatársak bevonzásában.
A pályázat lehet egyszeri aktivitás, hosszútávú program, rendezvény, kommunikációs kampány, új csatorna, eszköz, de nem lehet teljes munkáltatói stratégia.
Irányulhat a jelenlegi munkatársak motivációjának, lojalitásának megerősítésre vagy a well-being-jük javítására. De várjuk azokat a kezdeményezéseket is, melyek a covid utáni helyzet kezelésére irányulnak: visszatérés az irodába, az új kollégák integrációja.
Az év fenntartható kezdeményezése
Az év fenntartható kezdeményezése kategóriában olyan konkrét megoldásokat, akciókat, időszakos programokat vagy kampányokat várunk, amelyek elindultak és a pályázat évében (2022-ben aktív) a magyarországi ügyfelek számára kiemelkedő zöld/fenntartható szemléletformáló hatással bírtak.
Az év újgenerációs fizetési megoldása
Az év újgenerációs fizetési megoldása kategóriában azok jelentkezését várjuk, akik olyan valós piaci igényt kiszolgáló megoldást fejlesztettek, amely felhasználja a blokklánc, a kártyás pénzküldés, vagy az azonnali átutalás (beleértve a nyílt bankoláson keresztüli fizetéskezdeményezési és QR) megoldások egyikét és bemutatja ezen innovatív fizetési megoldás értékét a piacon.